Garantii si service

Garantia produselor

Pentru toate produsele vandute de catre shopU beneficiezi de certificate de garantie conform legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Garantia standard pentru un produs este de 24 de luni de la data achizitiei. Daca esti persoana juridica, garantia standard este de 12 luni de la data achizitiei.

Pentru trimiterea unui produs in garantie este necesar sa completezi formularul din site sau sa ne contactezi telefonic/e-mail si iti vom trimite un curier pentru ridicarea produsului sau poti trimite produsul catre noi pe str vailor, nr 15 sector 3, Bucuresti, destinatar PRO MEDIA NET SRL.

Produse cu certificat de garantie emis de producator

Pentru o parte dintre produsele vandute de shopU vei primi certificat de garantie emis de producator sau distributor in format tiparit. Il gasesti in cutia produsului sau lipit pe exteriorul cutiei.

Daca produsul se defecteaza in perioada de garantie, reparatia iti este asigurata de reteaua de service autorizat a producatorului/ distribuitorului, in centrele specificate in certificat. Trebuie doar sa trimiti produsul defect la cel mai apropiat centru de service mentionat in certificat, iar acesta va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei.

Conditiile de acordare a garantiilor pot varia in functie de producator si sunt stabilite in politicile comerciale ale fiecarui producator, la nivel national.

Conditii generale de acordare a garantiei:

Produsele beneficiaza de garantie in termenul specificat pentru fiecare in parte, termenul de garantie calculandu-se de la data vanzarii fiecarui produs. Asigurarea garantiei se face la sediul magazinului situat in Strada Vailor, nr. 15, Sector 3, Bucuresti, de luni pana vineri intre orele 10:00 si 17:00. Pentru produsele unde nu sunt cerificate de garantie emise de producator/distribuitor, shopU va trimite produsul catre service-ul autorizat de producator,distribuitor pentru a fi reparat sau inlocuit dupa caz.

Aducerea la starea de conformitate se va face in primul rand prin repararea produsului, in termen de maxim 15 zile calendaristice de la receptie, in conformitate cu legislatia in vigoare. Timpul de nefunctionare prelungeste automat termenul de garantie si incepe din momentul primirii produsului la sediul magazinului, pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala si al notificarii in vederea ridicarii produsului catre consumator.

Nu se ofera garantie pentru defectiunile aparute ca urmare a nerespectarii conditiilor de transport, pastrare, punere in functiune, exploatare si intretinere, a manipularii defectuoase, a lovirii produselor, a producerii accidentelor, socurilor electrice, mecanice, termice, a existentei unui grad ridicat de impuritati, a patrunderilor de lichide in produse, a expunerii la foc, ventilatiei necorespunzatoare, utilizarii gresite sau neglijente a produselor, expunerii excesive la umezeala, solicitarii anormale in utilizare sau exploatarii defectuoase (introducere gresita a CD-urilor/stick-urilor USB, fortarea la introducere sau la deschiderea unitatii CD/DVD-ROM, utilizarea de discuri, dischete, CD-uri, USB-uri prezentand defectiuni, fisuri, deformari, utilizarea de periferice defecte sau cabluri de legatura electrica sau de date defecte, rupte, lipite, legate in scurtcircuit), greselilor de instalare (lipsa impamantarii la priza, cuplarea oricarui periferic la calculator in timp ce echipamentele sunt in functiune) sau fluctuatii ale tensiunii de alimentare, interventii asupra produselor, indiferent de natura lor, de catre personal neautorizat in scris de furnizor, sau modificarea seriilor din certificat.

De asemenea, nu se acorda garantie in cazul constatarii oricaror urme de produse alimentare, lichide, obiecte straine pe produse sau in interiorul acestora. Furnizorul nu va putea fi facut raspunzator, in cazul defectarii produsului, pentru pierderea informatiilor sau datelor, precum si pentru orice prejudicii ce ar putea suferi beneficiarul in urma acestor pierderi, obligatia vanzatorului fiind numai de a repara sau inlocui produsul defect.

Vanzatorul nu este raspunzator de deblocarea echipamentelor care au fost protejate prin parole de catre beneficiar. Acumulatorii (bateriile reincarcabile) beneficiaza de 6 luni garantie de la data achizitiei, cu exceptia situatiilor cand se precizeaza altfel. In cazul acumulatorilor garantia acopera doar defectele de conformitate sau fabricatie si nu uzura normala cauzata de utilizare. Daca acumulatorul isi pierde capacitatea din cauza uzurii normale, aceasta nu este considerata defect de conformitate si nu este acoperita de garantie.

Obligatiile beneficiarului:

Alimentarea de la reteaua electrica cu impamantare si in limitele de toleranta prevazute de producator; Folosirea numai a elementelor de cablare originale ale echipamentelor; Respectarea instructiunilor de utilizare ale echipamentelor, conform indicatiilor tehnice date de vanzator, respectiv de executantul operatiilor de service; Pastrarea integritatii sigiliilor vanzatorului, respectiv ale executantului lucrarilor de service; Confirmarea pe documentele executantului, a lucrarilor efectuate, prin semnarea si stampilarea lor; Pastrarea documentatiei primite odata cu echipamentul, pe toata durata garantiei.

    Utilizarea conform instructiunilor producatorului:
        Utilizatorii trebuie sa respecte toate instructiunile de utilizare, intretinere si depozitare ale produsului, specificate in manualul de utilizare sau pe ambalaj.
        Utilizarea produsului in alte scopuri decat cele pentru care a fost destinat poate duce la pierderea garantiei.

    Pastrarea documentelor de achizitie:
        Este obligatia utilizatorului sa pastreze factura, bonul fiscal sau certificatul de garantie, care sunt necesare pentru a solicita reparatii sau inlocuiri in perioada de garantie.

    Respectarea normelor de siguranta:
        Utilizatorii trebuie sa urmeze toate masurile de siguranta specifice produsului (ex. utilizarea echipamentelor de protectie pentru scule electrice, evitarea expunerii excesive la apa in cazul aparatelor electrice neprotejate etc.).

    Intretinerea corecta a produsului:
        Produsele care necesita intretinere periodica (ex. schimbarea filtrului, curatare, lubrifiere) trebuie intretinute conform specificatiilor producatorului. Nerespectarea acestei obligatii poate anula garantia.

    Raportarea defectelor la timp:
        Conform legislatiei, utilizatorii trebuie sa informeze vanzatorul despre defecte in termen rezonabil de la descoperirea acestora. Legea mentioneaza un termen maxim de 2 luni pentru notificarea vanzatorului in cazul unui defect de conformitate.

    Evitarea interventiilor neautorizate:
        Repararea produselor trebuie efectuata doar de centre de service autorizate. Orice interventie neautorizata poate duce la pierderea garantiei.

    Returnarea produsului in stare corespunzatoare:
        In cazul in care produsul necesita reparatii, utilizatorul trebuie sa il returneze in starea in care l-a achizitionat (pe cat posibil), impreuna cu toate accesoriile si documentele de achizitie.

    Contributia la utilizarea ecologica a produselor:
        In cazul produselor electronice sau electrocasnice, utilizatorii trebuie sa respecte reglementarile privind reciclarea sau eliminarea corecta a deseurilor, conform legislatiei privind protectia mediului.

Ce risca utilizatorii care nu respecta obligatiile?

    Pierderea garantiei:
        Daca un produs este utilizat necorespunzator, garantia legala sau comerciala poate fi anulata.

    Refuzul cererii de reparare sau inlocuire:
        Vanzatorul sau producatorul poate refuza sa repare sau sa inlocuiasca produsul daca defectul este cauzat de utilizare necorespunzatoare.

    Amanarea sau pierderea drepturilor de consumator:
        Neprezentarea la timp a cererii de reparare sau pierderea documentelor justificative poate duce la imposibilitatea de a beneficia de drepturile legale.

Recomandari pentru utilizatori:

    Cititi cu atentie manualele si documentele aferente produsului la achizitie.
    Pastrati intotdeauna documentele de achizitie si certificatul de garantie.
    Nu modificati, reparati sau utilizati produsul in moduri care nu sunt aprobate de producator.
    Respectati toate reglementarile privind reciclarea sau eliminarea produselor.

Prin respectarea acestor obligatii, utilizatorii contribuie la utilizarea corecta a produselor si isi protejeaza drepturile de consumatori.

Pentru a putea beneficia de garantie, este obligatorie prezentarea in original a certificatului de garantie.

Produsul va fi insotit de toate accesoriile cu care s-a livrat. Recomandam sa fie insotit si de ambalajul original, pentru a asigura integritatea produsului in cazul transportului.

Produse fara etichetele sau sigiliile de garantie intacte sau cu defecte cauzate de manipulare sau stocare defectuoase, cum ar fi, dar fara a se limita la urmatoarele: crapaturi, sparturi, elemente torsionate, desprinse sau lipsa, urme de arsuri, inundatie - vor fi refuzate la receptie in vederea acordarii garantiei. Modificarile de configurare si utilizarea incorecta sau nelicentiata a produselor software exonereaza vanzatorul de orice raspundere.

Garantia furnizata nu afecteaza drepturile statuale ale beneficiarului consumator prevazute prin legislatia aplicabila in vigoare, respectiv OUG 140/2021 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora; Ordonanta Guvernului 21/1992 privind protectia consumatorilor, Legea 296/2004 privind Codul Consumului. Garantia este valabila doar pe teritoriul Romaniei.

Garantia in cazul produselor resigilate este de 12 luni. Drepturile consumatorilor conform OUG 140/2021 nu sunt afectate.

Factura sau bonul fiscal sunt suficiente pentru a beneficia de garantie.